Bljesak.info: Škole iz Mostara i Širokog Brijega spojile 'frizere za mir'

/Izvor: Bljesak.info/

Projekt se realizira suradnjom učenika frizerskog zanimanja JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar i Srednje strukovne škole Široki Brijeg. 

Vodeći se zajedničkim sloganom 'Frizura za osmijeh - osmijeh za sve' učenici i njihovi mentori frizerskog zanimanja, škola iz Mostara i Širokog Brijega, kroz edukaciju i natjecanje nastojali su u pokazati kako njihovo zanimanje može biti humano i kako zajedno mogu doprinijeti društveno odgovornom djelovanju.

Naime, u okviru USAID-ovog projekta izgradnje mira i povjerenja među građanima i građankama svih etničkih i vjerskih skupina u Bosni i Hercegovini PRO-Budućnost u tijeku je realizacija brojnih aktivnosti i projekata među kojima je i onaj 'Frizeri za mir'.

Projekt se realizira suradnjom učenika frizerskog zanimanja JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar i Srednje strukovne škole Široki Brijeg. 

Kako nam govori Almina Bajramović, koordinatorica ovog projekta, ideja je da kroz promociju mira i prijateljstva dvije škole, učenici i njihovi profesori, pokažu kako je suradnja moguća i važna, te kako edukacija i zajedničke ideje mogu biti 'most koji spaja razlike'.

''Prvobitan plan realizacije jedne od projektnih aktivnosti, bio je da se na zajedničkim treninzima u Mostaru okupe učenici frizerskog zanimanja iz Srednje strukovne škole Široki Brijeg i JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar'', govori Bajramović za Bljesak.info.

Online izazov

Cilj je također bio napraviti natjecateljske grupe, te organizirati natjecanja u izradi svečanih frizura, kako bi se na taj način učenicima približila važnost suradnje i timskog rada. Međutim, zbog naglog pogoršanja epidemiološke situacije izazvane pandemijom Covid 19, ovaj plan nije realiziran.

S toga je, kako nam objašnjavaju organizatori, pred učenike obje škole postavljen zajednički online izazov da sa svojim mentorima pripremaju radove, svečane frizure, te iste prezentiraju jedni drugima online putem. 

Učenici, mentori kao i direktorice škola, upoznali su se virtualnim putem te su na taj način razmjenjivali mišljenja i iskustva, a na kraju i razmijenili rezultate izazove, tj zajedno pregledali učeničke radove. Uz učenike i njihove mentore, putem videolinka, podršku i pomoć pružao je i prijatelj škola sudionica i stručnjak-ekspert za svečane frizure, frizer Sead Selmanović, vlasnik frizerskog salona 'Maestro' u Sarajevu.

''Smatram da je ovaj projekt pomogao u doedukaciji učenika, njihovom socijalnom zbližavanju, te u izgradnji dodatnog osjećaja za kolegijalnost i timski rad koji je jedan od najvažnijih faktora u našoj frizerskoj svakodnevnici. Nadam se da ćemo i u budućnosti imati priliku za realizaciju sličnih projekata u svrhu što boljeg educiranja i usavršavanja naših učenika, te da će se naš susret realizirati u što skorijem razdoblju'', ističe za Bljesak.info Almira Repeša, profesorica Praktične nastave za frizere Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar. 

S tim se slaže i njezina kolegica, Danica Glavina, profesorica Praktične nastave za frizere Srednje strukovne škole Široki Brijeg, koja ističe kako je za sve suradnja između dvije škole bila važna za poticanje učenika na još veći trud i učenje.

''Iako u specifičnim okolnostima, uspjeli smo pronaći način da se upoznamo i realiziramo jednu od projektnih aktivnosti. Posebno mi je drago da su učenici rado prihvatili pred njih postavljeni izazov, uloživši maksimalan trud da svoje znanje i umjeće prezentiraju jedni drugima na najbolji mogući način. Radujem se nastavku suradnje i budućim susretima'', govori profesorica Glavina za Bljesak.

Frizeri idu dalje

Iako je susret frizera realiziran online, svi su se potrudili i dali svoj maksimum te pokazali kreativnost i umijeće.

''Vježbali smo i uradili naše radove – svečane frizure, na najbolji mogući način. Nismo ovo shvatili kao natjecanje, bilo nam je važno da se upoznamo i potrudimo da jedni drugima prezentiramo svoj rad'', govori jedna od sudionica natjecanja učenica Melissa Dobrić. 

Navodi kako je za njih sudjelovanje u ovom projektu bilo zadovoljstvo i prilika da kroz zajednički rad i razmjenu iskustava steknu i dodatna znanja, te posebnu zahvalnost daje mentorima, profesoricama Praktične nastave, i naravno edukatoru Seadu Selimoviću, koji je pred njih postavio odličan izazov.

Iako je edukacija i natjecanje iza njih, 'Frizeri za mir' ne staju na tome. Naime, u planu je realizacija još zajedničkih aktivnosti, naravno ukoliko dođe do poboljšanja epidemiloške situacije. Neke od planiranih aktivnosti su i druženje učenika obje škole u Mostaru, edukacija učenika o važnosti izgradnje mira i prijateljstva, njihove suradnje i zajedničkog rada te posjeta Centru za stara i iznemogla lica Mostar uz volonterski rad i pružanje frizerskih usluga njihovim štićenicima. 

/IZVOR: Bljesak.info/

crs-LOGOWEB.png

Bljesak.info: Škole iz Mostara i Širokog Brijega spojile 'frizere za mir'

/Izvor: Bljesak.info/

Projekt se realizira suradnjom učenika frizerskog zanimanja JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar i Srednje strukovne škole Široki Brijeg. 

Vodeći se zajedničkim sloganom 'Frizura za osmijeh - osmijeh za sve' učenici i njihovi mentori frizerskog zanimanja, škola iz Mostara i Širokog Brijega, kroz edukaciju i natjecanje nastojali su u pokazati kako njihovo zanimanje može biti humano i kako zajedno mogu doprinijeti društveno odgovornom djelovanju.

Naime, u okviru USAID-ovog projekta izgradnje mira i povjerenja među građanima i građankama svih etničkih i vjerskih skupina u Bosni i Hercegovini PRO-Budućnost u tijeku je realizacija brojnih aktivnosti i projekata među kojima je i onaj 'Frizeri za mir'.

Projekt se realizira suradnjom učenika frizerskog zanimanja JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar i Srednje strukovne škole Široki Brijeg. 

Kako nam govori Almina Bajramović, koordinatorica ovog projekta, ideja je da kroz promociju mira i prijateljstva dvije škole, učenici i njihovi profesori, pokažu kako je suradnja moguća i važna, te kako edukacija i zajedničke ideje mogu biti 'most koji spaja razlike'.

''Prvobitan plan realizacije jedne od projektnih aktivnosti, bio je da se na zajedničkim treninzima u Mostaru okupe učenici frizerskog zanimanja iz Srednje strukovne škole Široki Brijeg i JU Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar'', govori Bajramović za Bljesak.info.

Online izazov

Cilj je također bio napraviti natjecateljske grupe, te organizirati natjecanja u izradi svečanih frizura, kako bi se na taj način učenicima približila važnost suradnje i timskog rada. Međutim, zbog naglog pogoršanja epidemiološke situacije izazvane pandemijom Covid 19, ovaj plan nije realiziran.

S toga je, kako nam objašnjavaju organizatori, pred učenike obje škole postavljen zajednički online izazov da sa svojim mentorima pripremaju radove, svečane frizure, te iste prezentiraju jedni drugima online putem. 

Učenici, mentori kao i direktorice škola, upoznali su se virtualnim putem te su na taj način razmjenjivali mišljenja i iskustva, a na kraju i razmijenili rezultate izazove, tj zajedno pregledali učeničke radove. Uz učenike i njihove mentore, putem videolinka, podršku i pomoć pružao je i prijatelj škola sudionica i stručnjak-ekspert za svečane frizure, frizer Sead Selmanović, vlasnik frizerskog salona 'Maestro' u Sarajevu.

''Smatram da je ovaj projekt pomogao u doedukaciji učenika, njihovom socijalnom zbližavanju, te u izgradnji dodatnog osjećaja za kolegijalnost i timski rad koji je jedan od najvažnijih faktora u našoj frizerskoj svakodnevnici. Nadam se da ćemo i u budućnosti imati priliku za realizaciju sličnih projekata u svrhu što boljeg educiranja i usavršavanja naših učenika, te da će se naš susret realizirati u što skorijem razdoblju'', ističe za Bljesak.info Almira Repeša, profesorica Praktične nastave za frizere Srednje tekstilne i poljoprivredne škole Mostar. 

S tim se slaže i njezina kolegica, Danica Glavina, profesorica Praktične nastave za frizere Srednje strukovne škole Široki Brijeg, koja ističe kako je za sve suradnja između dvije škole bila važna za poticanje učenika na još veći trud i učenje.

''Iako u specifičnim okolnostima, uspjeli smo pronaći način da se upoznamo i realiziramo jednu od projektnih aktivnosti. Posebno mi je drago da su učenici rado prihvatili pred njih postavljeni izazov, uloživši maksimalan trud da svoje znanje i umjeće prezentiraju jedni drugima na najbolji mogući način. Radujem se nastavku suradnje i budućim susretima'', govori profesorica Glavina za Bljesak.

Frizeri idu dalje

Iako je susret frizera realiziran online, svi su se potrudili i dali svoj maksimum te pokazali kreativnost i umijeće.

''Vježbali smo i uradili naše radove – svečane frizure, na najbolji mogući način. Nismo ovo shvatili kao natjecanje, bilo nam je važno da se upoznamo i potrudimo da jedni drugima prezentiramo svoj rad'', govori jedna od sudionica natjecanja učenica Melissa Dobrić. 

Navodi kako je za njih sudjelovanje u ovom projektu bilo zadovoljstvo i prilika da kroz zajednički rad i razmjenu iskustava steknu i dodatna znanja, te posebnu zahvalnost daje mentorima, profesoricama Praktične nastave, i naravno edukatoru Seadu Selimoviću, koji je pred njih postavio odličan izazov.

Iako je edukacija i natjecanje iza njih, 'Frizeri za mir' ne staju na tome. Naime, u planu je realizacija još zajedničkih aktivnosti, naravno ukoliko dođe do poboljšanja epidemiloške situacije. Neke od planiranih aktivnosti su i druženje učenika obje škole u Mostaru, edukacija učenika o važnosti izgradnje mira i prijateljstva, njihove suradnje i zajedničkog rada te posjeta Centru za stara i iznemogla lica Mostar uz volonterski rad i pružanje frizerskih usluga njihovim štićenicima. 

/IZVOR: Bljesak.info/

Više od 70.000 građana - žrtava rata, žena, vjerskih i političkih lidera, mladih, aktivista, NVO-a,  lokalnih ključnih aktera i ostalih - je direktno uključeno u izgradnju dugotrajnog i održivog mira u Bosni i Hercegovini

CATHOLIC RELIEF SERVICES

Zagrebačka 18, 71000 Sarajevo
Telefon: 033 726 800
Fax: 033 726 824

Stavovi autora izraženi na ovoj web stranici ne moraju odražavati stavove USAID-a ili Vlade SAD-a.
The views presented on this web-site do not necessarily reflect the views of USAID or the US Government.